Τι είναι η ΕΕ; Γιατί δημιουργήθηκε; Τι σημαίνει «είμαι Ευρωπαίος πολίτης»; Γιατί πρέπει να συμμετέχουμε ενεργά;
Αυτά τα ερωτήματα και ακόμη περισσότερα προσπαθήσαμε να διερευνήσουμε με τη συμμετοχή στη δράση “Teachers 4 Europe”.
Το ενδιαφέρον που έδειξαν οι μαθητές για τη συγκεκριμένη δράση ήταν εντυπωσιακό. Συνυπολογίζοντας το γεγονός ότι ως μαθητές της Δ΄ τάξης δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την Ευρώπη και την Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς δεν διδάσκονται τα διδακτικά αντικείμενα της Γεωγραφίας και της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, θα λέγαμε ότι ο ζήλος και οι επιδόσεις που επέδειξαν ήταν καλύτερες από το αναμενόμενο. Βέβαια, σ’ αυτό συνέβαλε και ο παιγνιώδης τρόπος προσέγγισης του αντικειμένου.
Ένα πρωί βρήκαμε στην τάξη μας μια φωλιά πουλιού μ’ ένα αυγό μέσα. Όταν «έσκασε» το αυγό, βγήκε από μέσα μια κουκουβάγια γαντόκουκλα φτιαγμένη από τσόχα. Η κουκουβάγια αυτή (σύμβολο του προγράμματος) ήρθε στην τάξη μας για να μας συντροφεύσει στο συναρπαστικό ταξίδι εξερεύνησης και ανακάλυψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η εργασία μας χωρίστηκε σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος προσπαθήσαμε να γνωρίσουμε την ΕΕ μέσα από φύλλα εργασίας, διαδικτυακές εφαρμογές, επισκέψεις σε ιστοσελίδες, ψηφιακές εκδόσεις, αφίσες. Στο δεύτερο μέρος οργανώσαμε μια επίσκεψη στο 1ο Ενιαίο Λύκειο Περάματος, για να ενημερώσουμε τους μαθητές σχετικά με την ΕΕ και τις επερχόμενες ευρωεκλογές και να διαδώσουμε τη δράση Teachers 4 Europe.
Πώς γιορτάσαμε την Ημέρα της Ευρώπης στο σχολείο μας
Η αρπαγή της Ευρώπης (διαδικτυακό παιχνίδι)
Η γωνιά του παιδιού στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η αρπαγή της Ευρώπης (διαδικτυακό παιχνίδι)
Η γωνιά του παιδιού στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης